Handelsbetingelser


Ordre

Ved handel på www.alvinecph.dk bestilles den ønskede vare via hjemmesiden. Ordren behandles, når du har bestilt og betalt via hjemmesiden.
Varen/varerne pakkes forsvarligt i en postæske og sendes til din erhvervsadresse eller ønsket pakkeshop.

 

Levering
Varen sendes senest 1-3 hverdage efter modtagelse af ordren. Alle ordre, hvor varen er på lager, forventes leveret inden for 4 hverdage. Hvis varen ikke er på lager, vil dette være synligt på hjemmesiden. Er der kun én vare tilbage og to personer køber samtidig, sendes der en direkte e-mail til kunden om, at varen ikke er på lager. Der vil ydermere blive vist på hjemmesiden og sendt informationer om, hvornår varen forventes på lager igen. Serviceydelsen udføres automatisk. Kunden får tilsendt en e-mail, hvis varen er udsolgt, i henhold til aftale.


Fragt

Den bestilte vare sendes indpakket i forsvarlig emballage. Der kan vælges imellem følgende leveringsmetoder:

– GLS til nærmeste pakkeshop. Prisen for levering er 29 kr. Ved køb over 299 kr. er der gratis fragt til pakkeshops. Bemærk at vi op til og umiddelbart efter Black Friday, ikke kan garantere at GLS kan levere pakken til din valgte pakkeshop, grundet plads mangel. GLS forbeholder sig retten til at sende den til nærmeste pakkeshop med plads til pakken.

– Levering til hjemmeadresse eller arbejdsplads med GLS for 49 kr. uanset ordrestørrelse.


Betaling

Det kort, som blev anvendt ved købet, debiteres, når produktet sendes til Kunden. Du kan vælge at betale med Dankort, Visa, MasterCard eller via mobilbetaling med MobilePay. Vi tager ikke kortgebyrer.


Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:


1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 


Vi modtager MasterCard og Visa som internationale kort. Betales der med disse kort reserveres beløbet i op til 14 dage. Betales der med et debit kort så reserveres det i op til 28 dage.

 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.


Afbestilling
:
Hvis du ønsker at afbestille en vare inden varen er afsendt, skal du sende en e-mail til support@alvinecph.dk. Derefter vil ordren blive annulleret og du modtager en bekræftelse på dette via e-mail.

Har du fortrudt dit køb efter modtagelsen, kan du nemt anvende vores returportal, hvor du nemt kan gå ind og udfylde en returseddel. 

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til support@alvinecph.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke returnere varer, hvis de allerede er taget i brug.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.


Uafhentet varer

Hvis du ikke afhenter din pakke i pakkeshop og pakken kommer retur til os. Vil vi kontakte dig for at høre om du vil fortryde købet. Du afholder de udgifter der er forbundet med at pakken kommer retur til os og udgifter til en evt. genfremsendelse af varen. 
Hvis du nægter modtagelse af en pakke, skal du afholde de udgifter der er forbundet med at pakken kommer retur til os.

 

Fortrydelse af en del af købet 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 


Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 


Returnering 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

BEMÆRK at vi kun modtager pakker sendt direkte til vores adresse. Returnering sendt til pakkeshops, modtages ikke.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

Du kan med fordel anvende vores returportal til at købe din fragtlabel. Så får vi besked, med det samme forsendelsen er oprettet.


Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

 

Varen sendes til:

Gjeddesdalvej 76R
2670 Greve


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen eller til den angivet pakkeshop i returportalen.

 

Reklamation
Kunden har 2 års reklamationsret. I tilfælde af fejl på varen skal du inden for rimelig tid efter at have opdaget en sådan fejl, skriftligt eller mundtligt informere ALVINÉ Copenhagen om fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. ALVINÉ Copenhagen vil derefter give dig oplysninger om, hvordan du skal forholde dig. Reglerne vedrørende reklamation er fastsat i købeloven.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det fulde beløb kan kun tilbagebetales, hvis ikke varen kan repareres.


Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  


Ved uberettiget reklamation
Er du selv skyld i skaden, eller er skaden ikke omfattet af købelovens regler for reklamation, står du med ansvaret for eventuelle omkostningerne ved at have sendt varen til os, ligesom du selv skal betale for at få varen sendt tilbage til dig.


Varen sendes til: 

Gjeddesdalvej 76R
2670 Greve


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  


Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.


Personoplysninger

ALVINÉ Copenhagen behandler personoplysninger i overensstemmelse med persondataloven. Oplysninger, som kan knyttes til dig som person, vil aldrig blive tilgængelige for andre virksomheder eller kunne kobles til andre eksterne registrer.

 

Kortoplysninger
Når du handler hos ALVINÉ Copenhagen behandles kortoplysningerne af NETS, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa, MasterCard og MobilePay. Alle kortoplysninger håndteres i overensstemmelse med kortorganisationernes regler.


Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på support@alvinecph.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus

 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

 

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr   


 

Oplysninger om ALVINÉ

Firmanavn: ALVINÉ Copenhagen

Adresse: Gjeddesdalvej 76R, 2670 Greve

CVR: 33918682

E-mail: support@alvinecph.dk

Telefon (ikke support): +45 28 92 10 91


Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Alvinecph.dk

Gjeddesdalvej 76R
2670 Greve

e-mail: support@alvinecph.dk


Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

Hvis du vil meddele fortrydelse via post, skal du sende besked med ovenstående information, samt din underskrift og dato for afsendelse. Fotrydelse sendes til Villershøjvej 25B, 4030 Tune.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 18.10.2023